Cute Red Flying Butterfly

Tuesday, July 22, 2014

Dugaan Allah

 

Ya Allah Ya Tuhanku. Sesungguhnya aku alpa tanpa bimbinganMu Ya Allah. Aku lalai dalam menyempurnakan ibadah dan kewajipanku kepadaMu. Sungguh aku rindu untuk mendengar suara manjanya tiap kali tiba waktu berbuka puasa. Aku rindu untuk mendengar rengekkannya tiap kali dia sakit. Rengekkannya seperti anak kecil yg menginginkan perhatian dari ibu bapa dan adik beradiknya. Kejadian yg menimpa diri ini, amat susah bagiku untukku telan. Apatah lagi buat ibu dan ayahku.

Berbeza untuk kali ini. Tak dapat aku dengar rengekkannya tiap kali dia sakit. Apa khabar denganmu syg. Apa yg kau makan sahur tadi? Kau sangat cerewet dalam memilih makanan. Mampukah kau bertahan dengan makanan seperti itu? Bagaimana dengan lukamu? Sudah sembuhkah? Bertahan lah duhai sayang. Akanku pastikan kau dapat beraya bersama kami semua. Andai kau benar, keadilan pasti akan menyebelahimu. 

Sungguh aku rindu untuk bertikam lidah denganmu saban hari. Sehari aku tak berjumpa denganmu, bagai berbulan rasanya. Kau seorang adik yg sangat protective. Walaupun kau seorang yg sangat degil tapi tidak pernah sekali kau tak pedulikan kami semua. Kau seorang yg ringan tulang. Sesiapa saja yg inginkan bantuanmu, pasti kau akan membantunya walaupun ketika kau dalam kesusahan, tiada siapa yg membantu. 

Allah sentiasa bersamamu. Kami sebagai ahli keluargamu juga sentiasa akan bersamamu walau apa yg terjadi. Aku sayang kau, adik.


1 comment:

  1. Salam kenal! Saya dari team Kumpulbagi.
    Jika Anda mau share dan download files dengan gampang kunjungi page kami di: www.kumpulbagi.com
    Semuanya gratis, cepat dan tanpa limitasi. Anda bisa upload sebanyak files (audio, video, pdf, jpg, dll.), membuat koleksi berkas dan bagikan dengan lainya.
    Coba servis kami tanpa registrasi:)

    ReplyDelete

conteng-conteng

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...