Cute Red Flying Butterfly

Tuesday, May 8, 2012

Tips menghilangkan kesedihan di hati

Setiap orang akan bersedih jika ada sesuatu yang menimpa, berlaku atas dirinya atau orang yang dia sayangi..

Manusia tak terlepas dari perasaan begitu, aku ada tips dan cara aku sendiri bagaimana nak hilangkan kesedihan dihati..

1- Bila bersedih, tengoklah drama lucu, komedi atau baca cerita lucu, melalui tv ataupun internet, paling best try tengok video yang lawak-lawak di youtube..

2- HMM, tak guna terus bersedih, yang penting disini, teruskan hidup dan binalah mood ceria seboleh bolehnya, kalau nak ceria, kena lah happening dengan apa yang kita buat,.

3. Pergi bersukan atau berjogging, cara ini dapat releasekan tekanan sebab kesedihan korang tu, jangan lupa mencuba ok.

4- Makan makanan yang dapat happykan korang, makan la makanan apa yang suka, hak masing-masing, tetapi kena ingat, jangan berlebihan, bimbang akan memudaratkan diri di kemudian hari, banyak makan buah takpe, sebab ada vitamin .

5- Cari kawan untuk luahkan kesedihan, atau orang yang korang percaya.. kekasih ke, family ke, kawan ke.. yang penting luahkan, korang akan lega sebab dah kuarkan sedikit perasaan sedih tu, memang tak hilang dengan sekejap, tapi sekurang-kurangnya korang cuba yang terbaik!

6- Bila sedih, jangan ingat benda tu lagi, buatkan diri korang sibuk dengan kegitan harian, aktiviti yang korang sertai ke, biar diri sibuk, bila kita sibuk, kita akan melalui pengalaman masa, dalam masa tu, kita akan dapat kawan, fikiran kita pun tak tertumpu pada sedih...kan?

YANG UTAMA SEKALI, mestilah berserah pada Allah Taala dan berdoa semoga korang sentiasa ceria dalam membawa diri di dunia ini, korang selalulah sembahyang supaya hati menjadi terang dan tenang. insyallah.. miss nasihat pada diri miss sama..  miss pun manusia biasa

No comments:

Post a Comment

conteng-conteng

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...