Cute Red Flying Butterfly

Friday, January 25, 2013

Hati Wanita Sukar Diduga

 
 
 
Hati perempuan itu terlalu istimewa hingga kan kadang amat sukar meramal apa yang berada didalamnya .
Kadang kita merasakan amat dekat hatinya kepada kita tapi sebenarnya langsung kita tidak tahu  apa yang bermain dalam fikirannya .
Hinggakan kadang-kadang kita tidak langsung menduga apa yang sedang difikirkannya walau kadang berbicaranya soala tiada akan rasa , namun sebenarnya amat jauh dari dunia sendiri .
Dan jangan jua biarkan wanita yang berada kamu bersedih dan menagis . dan jika masih dibiarkan jua ,terhenti air matanya setelah letih seolah hatinya jua telah tawar dan pudar akan cinta .
Jangan dibiarkan wanita berada disisi kamu punyai rajuk yang panjang sehingga tiada akan usuha untuk mengembirakan hatinya.kerana pasti akan ada seseorng yang cuba membuatnya senyum dan bahagia .
Jangan biarkan wanita berada disisi kamu merasa sunyi dan terabai,kerana pasti akan ada bisikakn mengodanya mencari keserasian .
Mereka tidak dengar aoa yang dikeluh.. mereka tidak melihat dengan mata walau memandang ..mereka hanya mahu tahu satu kisah..satu cerita asalnya duka .. tidak langsung mereka mengerti akan rasa..kerana mereka tidak berada diatasnya ..tidak akan ada rasa menilai kerana mereka ada hanya untuk sandaran seketika ..
Kadang dia sering sembunyikan satu rasa yang sakit pada sesorng sehingga menitiskan airmatanya namun kita tidak melihat..kerana managis dia dalam diam..menagis dia dalam hatinya..deritanya sukat kita fahami kerana dia pandai memainkan watak lakonan menyembunyikan kesedihannya di sebalik senyuman yang terukir .
Dan kadang bila kita mampu melihat airmatanya mengalir .. sesungguhnya dikala itu amat perit derita yang ditanggungnya ..dan seolah telah hilang satu kekuatan diri kerana selalu menahan mengalirkan air mata itu ..
Dan jika kita terus biarkan kesedihan ,dan mungkin dia melakukan perkara diluar kawalan .
Disaat menitisnya airmata itu ,jika kamu berpesan kepadanya dan berjanji tidak akan melukai lagi perasaannya ,dia akan menerima kata-katamu sebagai pemankin semangat yang membara ..dan jika kamu berpesan jangan mengis lagi dan akan menjaganya dan lantas dia akan menggengam erat tangganmu didalam hatinya dia berazam tidak akan melepaskan hingga akhir hayatnya ..
Dan dia jarang mengatakan kata rindu , jangan la kamu barangkali tiada langgung perasaan rindu itu pada kamu ..sengaja dia memberi ruang untuk kamu menyatakan terlebih dahulu kerana hatinya amat berbunga jika seorng yang dia cintai memberitahu sedang merindukannya ..
Dan amat menyakitkan bila kita terpaksa berpura-pura bahagia sedangkan pada realiti amat merasakan derita ..hanya mampu melihat tanpa memandang kerana telah dibutakan dengan kecurangan ..kita pujuk akan hati cerita ini hanya sementara hingga sampai satu masa setiap lakonan itu akan berakhir .

No comments:

Post a Comment

conteng-conteng

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...